Eures-pannonia

 

Az osztrák-magyar határrégió munkaügyi információs portálja

A jól kvalifikált munkaerő utáni versenyben a KKV – k (kis- és középvállalkozás, továbbiakban KKV) vannak rászorulva sokszínű, többnyire regionális szintű toborzási stratégiákra. (A KKV-kal ellentétben az óriáskonszernek rendelkeznek különálló személyzeti és nemzetközi hálózatokkal.)

A stratégiák szükségesek, hogy a KKV-k hosszú távon kielégíthessék munkaerő-igényüket és megtarthassák munkaerő-állományukat.

A következőkben javaslatokat talál a sikeres toborzáshoz és hosszú távú munkaerő, megtartásához:

  • egy vállalati eszménykép kidolgozása "kifelé" (Employer Branding) és egy belsőleg megélt teljes vállalati kultúra kidolgozása "befelé" (Employee Branding),
  • kedvezmények kínálata regionális sportolási lehetőségekre és wellnessre, továbbá kulturális rendezvényeken való részvételre,
  • cégautó használatának lehetősége, vállalati étkezde, ill. étkezési lehetőségek biztosítása,
  • gyermekgondozási lehetőségek biztosítása vállalaton belül, (főként a vidéki régiókban jelent pluszt, hozzájárul a női létszám növekedéséhez),
  • rugalmas munkaidőn alapuló rendszerek (rugalmas munkaidő, időszámla, otthoni munkavégzés), magánjellegű kötelezettségek figyelembevétele pl. egyesületi tevékenységek, hozzátartozó gondozása,
  • ingázói útiköltség hozzájárulás, ill. lakásközvetítési támogatás ingázok számára,
  • jutalom rendszerek kialakítása a meglévő személyzet számára új munkatársak toborzása esetén,
  • belső karriervezetők és átlátható továbbképzési lehetőségek,
  • pihenőnapok, ill. kirándulások kínálata diákcsoportok számára, hirdetések iskolákban,
  • (fő)iskolamarketing: vállalati állásbörzék, karrier napok, gyakornoki lehetőségek formájában, továbbá diplomamunka írásának lehetősége a vállalatnál stb.,
  • a munkahelyi feladatok részletes bemutatása főként fiatalok számára pl. videó formájában a cég honlapján,
  • a munkaköri leírás és a vállalati realitás szigorú megegyezése elengedhetetlen (pozitív hatással van a munkaerő jövőbeli megtartására),
  • rendszeres felmérések készítése az alkalmazottak körében, kiadvány készítése az alkalmazottak számára (az alkalmazottak szemszögére, mindennapi ügyeikre való tekintettel, munkakörnyezet optimalizálása),
  • interjúk készítése a vállalattól távozó munkatársakkal, és munkaerő-lémorzsolódása esetén az alkalmazottak elhelyezkedésének elősegítése (munkaerő-lemorzsolódás okainak rögzítése és feldolgozása).